Logo-Menu
جستجو کردن

شرکت در نمایشگاه بین‌المللی آب

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه با حضور جمع کثیری از شرکت های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت آب و فاضلاب در تاریخ 4 الی 7 مهر ماه سال 1395 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار گردید.

مهندس «صالح سمسار یزدی» رییس هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور تمدن کاریزی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و آب و فاضلاب با اشاره به دستاوردها و محصولات این شرکت در نمایشگاه، اظهار داشت: برای این نمایشگاه سه طرح در زمینه «جداسازی آب شرب از سایر مصارف»، «تصفیه خانه فاضلاب به روش تالاب‌های مصنوعی» و «مطالعات جامع قنات‌ها برای ثبت در ردیف جهانی» آماده شده است.

ایشان در مورد طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه اظهار داشتند:

جداسازی آب شرب از سایر مصارف یکی از مؤلفه‌های مدیریت کیفی مصرف را تشکیل می‌دهد، زیرا تأمین آب شبکه در حد بالاترین درجه مطلوبیت و سپس تعمیم آن به تمامی مصارف برخلاف اصول بهینه مصرف است.
وی افزود: هدف این طرح مدیریت کیفی و تومان تأمین و توزیع آب است، به گونه‌ای که با انتخاب مناسب‌ترین روش جداسازی آب شرب از سایر مصارف، آب‌های با کیفیت مطلوب به مصارف شرب اختصاص یافته و آب‌های با کیفیت نازل‌تر به ترتیب در بخش‌های بهداشتی و فضای سبز مصرف می‌شوند. در حال حاضر، مدل برآمده از این طرح برای برای شهرهای یزد، حمیدیا، شاهدیه، اردکان و احمدآباد در سطح استان یزد به اجرا درآمده و از نتایج منطقی برخوردار بوده است.

رییس هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور تمدن کاریزی در مورد طرح تصفیه‌خانه فاضلاب به روش تالاب‌های مصنوعی اضافه کردند:

در طرح تالاب‌های مصنوعی سعی می‌شود با احداث حوضچه‌های آب بند با شیب معین که درون آن‌ها با مصالح دانه بندی شده پر می‌شود شرایط کنترل شده‌ای برای رشد گیاه و جریان فاضلاب ایجاد شود. همچنین، مهم‌ترین فرآیندهای طبیعی حاکم در تالاب‌های مصنوعی که نقش مهمی در کاهش بار آلودگی دارند اکسیژن رسانی بهنگام جابجایی سیال، به دام انداختن آلاینده‌ها به صورت فیزیکی از طریق فیلتریزاسیون و جذب به سطح خاک، تولید مثل میکرو ارگانیسم‌ها بر روی ذرات خاک، اکسیژن رسانی به اعماق خاک و مصرف مواد آلاینده از جمله ازت و فسفر توسط ریشه گیاهان و جلوگیری از انجماد سیستم در فصل زمستان و ممانعت از ورود نور به لایه‌های خاک است.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

آنچه در این جا می‌خوانید!